28. nov. 2009

Jagtvej

Jagtvej. Nat. Alene med de våde træer og kirkegårdsmuren.

Regn. Stjernerne blinker som billygter bag de mudrede skyer. Trofaste som altid.
En taxa kører forbi i overdreven fart. Vand fra asfalten sprøjter i en kaskade og mine bukser bliver våde.
Fryser. Alene med natten. Cecil i kæften. Hoster.
Runddelen er affolket kun en mand og hans hund er at se. Han har ingen steder at gå hen. alligevel går han.
Jeg klapper hans hund og giver ham resten af mine smøger. vender mig og støder sammen med et busstoppested, det kom uventet. Manden er forsvundet med sin hund og sine Cecil.
jeg tænder en joint og lukker natten ind i mit sind.
Alene med Stjernerne og en blodig næse. Gid jeg havde et liv.
Endnu en taxa kører forbi og jeg ser i et splitsekund min ekskæreste på bagsædet med en lyshåret fyr. Så er bilen væk.
Jeg slukker jointen og går i 7eleven med tom pung. Trækker min hobbykniv og truer pigen bag disken til at give mig en lighter og en pakke cecil. Hun griner. Kællingen. Hun skriver det på sin regning ligesom sidst.
Har jeg været her før?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar